Op een kangaroo eiland.... - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu Op een kangaroo eiland.... - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

Op een kangaroo eiland....

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

14 Oktober 2012 | Australië, Coonawarra

....Welcome to Australia you might accidentally get killed....

We zijn naar de Naracoorte caves geweest. Natuurlijk kozen we voor een self-guided tour. We hadden namelijk geen zin  om 2 uur te wachten en vervolgens met 2 kleintjes een uur naar iemand te luisteren die ze toch niet konden verstaan...
We mochten dan alleen in een wat kleinere got maar dat was prima.

Vandaar uit door naar Murray Bridge. Dat licht aan de Murray River.
Onderweg gestopt in Keith bij een leuke speeltuin voor de lunch.
Er zijn hier ontzettend veel speeltuinen. Hoe klein het plaatsje ook, er staat altijd een fantastische speeltuin. Hier ook weer, compleet met treintje...

In Murray Bridge zorgden we voor wat opschudding op de camping.
Marc zat met een wijntje voor de camper terwijl Brechje met de kinders in de speeltuin was.
Komt er een man langs Marc gelopen en zegt 'how's your bloodpressure'. Wat hier zoiets betekent als, je zit er relaxed bij...
Komt man nummer 2 voorbij die tegen Marc zegt...'your glas is empty' wat hier dus echt niet kan...
Prima allemaal.
Als Marc even bij de kinders in de speeltuin kijkt en Brechje voor de camper zit komen de 2 bewuste mannen samen aangelopen.
Ze vragen naar Marc want there's a bit of a problem.
Oke, kan dus Brech zegt...hij is zo terug, maar wat is het probleem?? Thierry en John stellen zich voor en nu blijkt dat er weer een andere man deze 2 heren ervan beschuldigd Marc een bastard te hebben genoemd.... Hahaha waar gaat het over..
Want hij is tourist en heeft het misschien verkeerd begrepen... Dus de heren wilden hun excuses aanbieden... Hahahaha.

De volgende dag snel naar Adelaide, huurauto ophalen bij Thirfty. Even melden dat we hem meenemen naar Kangaroo Island. Er zijn maar 2 verhuurbedrijven waar je auto's mee mag nemen naar KI.
Brechje met de auto en Marc met de camper naar het camperverhuurbedrijf, camper inleveren en met de auto naar de ferry en dan naar KI...
Het weer was wat minder met regen en harde wind dus de trip op de boot was redelijk wild, wat de kids natuurlijk weer prachtig vonden en Brech iets minder.

Op KI naar Kingscote naar ons hotel. En daar heerlijk gegeten met mooi uitzicht op zee. Noa en Bjorn kregen prachtige paas-kleurplaten!?!?

De volgende dag ontbijt gehaald voor in de auto en on our way to Flinders Chase National Parc.
We gingen via de noord-kant en maakte eerst een stop bij  Stokes Bay. Dat was een prima baai, maar na een wandeling tussen allerlei grote rotspartijen door kwamen we bij een enorm mooi strandje. Noa en Bjorn vinden dat klimmen en klauteren geweldig!

Via Snellings Bay dat mooier moest zijn dat Stokes (niet dus) door naar Flinders Chase.
Bij iedere baai staan overdekte picknicktafels, toiletten en gasbbq's... Hoe handig is dat.

In Flinders Chase zijn we naar admiral's arch geweest, een hele mooie soort brug ontstaan door water. En daar lagen enorm veel nieuw -zeelandse zeehonden. Erg leuk
Vandaar door naar de Remarkable Rocks. Enorm grote rotspartij op een rots. Noa en Bjorn vonden het prachtig en klommen weer overal op en dan moesten we foto's maken.
Vandaaruit nog even op aanraden van een dame uit het visitor centre gekeken bij een brug richting snake lagoon voor platypussen maar die lieten zich niet zien.
We zagen wel langs de kant van de weg een echidna

Terug naar Kingscote, vis gegeten bij de plaatselijke visboer, wat opfrissen en op naar de Pinguintour bij Simon en Violet.
Simon die ons al eerdere zag verwelkomde ons al met hey, my dutchies...
Simon vertelde eea over de vissen in zijn aquarium (allemaal giftig) en we konden blue ringd octopussen zien en haaienhuid voelen.
Daarna waar we voor kwamen...de pinguins.
Zo schattig hoe die kleine fairy pinguins de kant op lopen en over rotsblokken huppen op zoek naar hun nest. En dan de kleine baby's, nog helemaal pluizig die staan te wachten op pa en ma die terugkomen uit de oceaan. Erg leuk.
Daarna een warme choco voor de kinders en hup naar bed.

Onze laatste dag op kangaroo eiland...
Brechje zingt het al met Noa en Bjorn vanaf dat ze klein zijn... Op een kangaroo eiland waar je kangaroo's vind, hop hop hop... Etc
Niets...1 levende kangaroo en zi'n 80 dode, waarvan we denken dat ze die er exores hebben neergelegd zo van...ze zitten hier hoor echt, ze zitten hier...
Gelukkig hebben we al 100.000 miljoen kangaroo's gezien zegt Noa....

Vandaag een zeehond gespot voor ons hotel. Deze lag zich op te warmen in het water in de zon. (hebben wij ons laten vertellen door een local)
Naar Emu bay...kinders in de speeltuin... En vervolgens naar seal bay voor australische zeeleeuwen.
Nou die lagen er genoeg. Erg mooi om te zien. Dan loopt er eentje  ineens en dan denk je oh waar gaat ie heen en laat ie zich alweer vallen.

Maar wat we daar ook zagen....
Er is zo'n liedje...van de scared weird little guys.. Te vinden op youtube....
Het heet Come to Australia, you might accidentally get killed... (als parodie op touristen industrie)
Met het volgend refrein:
Redback, Funnel-Web, Blue-ringed octopus
Tiapan, Tigersnake and a Box jellyfish
Big shark just waiting for you to go swimming
At Bondi beach
Come to Australia
You might accidentally get killed....

....en daar lag ie...de Tigersnake.

Althans dat hebben we ons later door een local laten vertellen dat 'm dat was.
Zo' n  beetje de dodelijkste slang ter wereld...maar oh zei die man... No worries... Alleen als je er op stapt.... IEKS!
En Brechje is al zo'n held met dodelijke diertjes.... Gatver...

Maar goed, hij lag niet op het voetpad en was duidelijk te zien, al hoewel hij op de terugweg verdwenen was.. Wij laten hem met rust, hij ons...zoiets...

Daarna via allerlei binnendoor weggetjes naar Penneshaw naar de boot.
Onderweg hoorde we op de radio nog een Lance Armstrong parodie op 'op een kangaroo eiland'
Op naar ons hotel in Aidelaide, heerlijk gegeten bij een plaatselijke italiaan.
Oh en daar weer...staat een man op van zijn tafel, komt naar Marc, tikt 'm op zijn schouder en zegt 'you've got a beautiful family ' en gaat weer zitten.
Smile!!!

Lekker slapen en vroeg op voor onze vluchten naar Cairns. Van Adelaide naar Sydney en Sydney naar Cairns.
Lange dag, maar goed te doen.
In het hotel in Cairns lekker gezwommen en naar de nightmarket voor een hapje eten.
Heerlijk schotel met oesters, gamba's, krab en kreeft.
En ook daar komt iemand naar ons toe om haar verbazing uit te spreken over de kids 'they behave so well' 'You take them to restaurants more often?'
Het wordt bijna ongeloofwaardig... Maar het is echt zo.
En ze zijn net als alle kinderen, maar gewoon erg gek op eten en vooral pizza en pasta en ijsjes na.... Hahaha.
En met wat kleurplaten en serveersters die kikkers en vllinders voor ze vouwen kom je al heel ver.
Zo nu gaan we ons klaarmaken voor camperavontuur deel ll

Foto's volgen
En bedankt voor jullie reacties, erg leuk!!

• 14 Oktober 2012 - 20:54

Rina Van Voorst:

Hallo jongens
    Weer een heerlijk verhaal van de familie kangeroo.
    Ik reis helemaal mee zo als Brechje schrijft.
    We wachten al weer op het volgende verhaal.
    Heel veel liefs van Jan en Rina

• 14 Oktober 2012 - 22:05

Nathalie:

hey,
    Heerlijk die reisverslagen! Telkens weer een feestje als er een nieuwe is!

• 15 Oktober 2012 - 13:23

Saskia:

Wat mooi zeg en knap met die kleine kids...heel veel plezier nog....Gr. Sas en thij

• 15 Oktober 2012 - 18:38

Marieke:

Leuk verhaal en leuke foto's weer! Al contact gehaf met de familie?

• 15 Oktober 2012 - 19:09

Pap En Mam:

Hallo lieverds,
    dat is dat genieten zeg, en wat zien jullie veel. Mooie foto's en fijn dat er voor de kinderen zoveel te doen is. Benieuwd naar het volgende verslag. Knuffel en liefs pap en mam.

• 16 Oktober 2012 - 20:01

Jenny:

Hallo lieve Noa en Bjorn,
    We zien dat jullie het heerlijk hebben en papa en mama zich overal goed gedragen (hihi).
    Gelukkig kunnen we jullie zo goed volgen erg leuk.
    Dikke knuffel van iedereen op t strand.
    En groetjes aan papa en mama