Hall's Gap & wijnproeven in Coonawarra - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu Hall's Gap & wijnproeven in Coonawarra - Reisverslag uit Coonawarra, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

Hall's Gap & wijnproeven in Coonawarra

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

08 Oktober 2012 | Australië, Coonawarra

Eerste stop van vandaag was Warrnambool. Eens even kijken of er toevallig nog een paar walvissen te zien waren... Hmmm helaas... Geen enkele walvis gezien.
Nog even tanken en Na een stop voor een heerlijke kop koffie en een lekker broodje starte de camper niet meer...
Uhhh en nu?? Er brandde een mooi lampje, exhaust warning, camper na laten kijken.
Maar goed, een vertaling hadden we niet zo direct bij de hand. Nog even heel interessant de motorkap opengemaakt, maar dat leverde ook geen resultaat.
Dan maar bellen met de Maui pechhulp.
Marc vertelde het probleem. Die jongen zegt. Zet 'm eens op de handrem en in zijn vrij... Zo gezegd zo gedaan. Even starten, nee werkt niet. En daarna 3 x de camper automatisch vergrendelen en openen, starten.... En ja rijden maar.
Heel apart, maar schijnbaar stond ie niet in z'n vrij voordat we de sleutel eruit haalden...
Zo, we rijden weer...op naar Halls Gap. Dat ligt in The Grampians.
Na 2 uurtjes zagen we een bordje naar de Silverband Falls.
Het was een wandeling van een kilometer. Aangezien Bjorn net wakker werd toch maar een buggy mee...oh nee dan wil Noa ook. Goed 2 buggy's dus.
Gelukkig dit keer geen gevecht om 'Lennon's buggy' (in Sydney en Melbourne hebben we er zelfs een schema voor moeten maken, nou ja schema, gewoon om de dag...)
Het was koud dus kinders in de Fly Emirates fleece dekens in de buggy en off we go...
Nou dat buggy gebeuren hield al snel op toen het kiezelpad ophield en we over de keien een watertje over moesten. Bijkomend voordeel; kids gelijk enthousiast en fit! Weg met de buggy's. Nou ja weg... nu moesten we die nog meesjouwen... Laatste keer dus... Ze gaan maar lekker lopen.
Waterval was mooi, weinig water, wat eigenlijk meteen in de grond verdween en dan later pas boven kwam. Mooie wandeling en wat geklauter hier en daar.
Nu maar een camping zoeken. Onderweg zagen we enorm veel kangaroo's.
Nu staan we op Hall's Gap Lakeside Tourist Park.
De kangaroo's komen op de camping en ook de kakatoes verschijnen. Erg mooi!
We staan ook vlakbij een speeltuin en daar zijn Noa en Bjorn weer te vinden.
Op een gegeven moment stonden Brechje, Noa en Bjorn in de camper en konden ze er niet meer uit zo veel vogels voor de camper.
En na het eten kropen de kangaroos nog dichter bij tot vlak bij de camper.

Vandaag een late start. Lui ontbijten, camping dagje bijboeken en boodschappen doen. En dan ook maar even koffie en pannekoeken en hup daar gingen we...
Stop 1 was Boroka Lookout. Daarna doorgereden voor een wandeling naar de Broken Falls en de McKenzies Falls. Om onder aan die laatste watervallen te komen moesten we 1 km bergaf met heel veel trappen en daarna weer 1 km berg op. En behoorlijk stijl.
Noa en Bjorn wilde helemaal naar beneden dus dat betekende zelf weer helemaal omhoog met een grote ijsco in het vooruitzicht. Naar beneden was appeltje eitje... En beneden werd flink geklauterd op alle rotsblokken. En toen omhoog. En dat ging super! Noa gaf het tempo aan, er werd gezongen (komt Brechjes scouting verleden nog goed van pas Napoleon marcheerde met zijn 100.000 man...), af en toe wat uitgerust en vol goede moed weer verder. En het ijs was heeeeeerlijk!!
Daarna waren ze bekaf dus voor het tripje van Reeds Lookout naar the Balconies hebben de buggy's maar weer uitgeklapt aangezien dit een ook voor rolstoel toegankelijk pad was...
Terug op de camping (waar we korting kregen omdat we nederlanders zijn en de vrouw van de eigenaar toevallig ook...) een duik genomen in het tot 33 graden verwarmde houtgestookte zwembad. Een beetje zo'n zelfde gevoel als na een dag skien de sauna in.
Alleen als je dan uit het bad moet en het is dan slechts 11 graden, tja, da's minder. Daar helpt een hete douche dan weer tegen.
Kinderen nog even op de trampoline, dan de speeltuin in en kangaroo's kijken.
Eten, pyjama's aan, nog even voorlezen uit pinkeltje en de luikjes vielen dicht.
Toen Marc en Brechje in de avond nog even naar het toiletgebouw liepen moesten ze nog even een kangaroo ontwijken die bedacht had vlak naast de deur van de camper te gaan staan...
Wederom een geslaagde dag!!

Vanochtend werden we weer wakker omringd door Kangaroo's.
We naar de Bunjil's Shelter gereden. Daar is nog echte traditional Aboriginal rock-art.
Verder stond er vandaag een wat langere rit op het programma. Veel in de camper dus... Even stoppen bij een bakker/koffietentje in Hamilton voor warme pie, cappuccino en chai latte. Heerlijk!!
Wederom complimenten voor de kinderen. They are gorgeous en they behave so well....
Voor een overnachting naar Penola. Hmmm een caravan parc zonder speeltuin?? Nee dat gaat echt niet na een halve dag in de camper. Bij de plaatselijke Info kregen we te horen dat alleen dat low budget parc er was om te overnachten. Dan maar doorrijden via Coonawarra (wijnstreek) naar Naracoorte.
Onderweg dus nog even wijn proeven voor Marc en Brechje bij Rymill Coonawarra, die heeft schijnbaar de beste Sauvignon Blanc die je ooit kunt proeven. En inderdaad, heerlijk!! Die hebben we na uitgebreid proeven dus maar gekocht. En ook nog de een fles overheerlijke Cabernet Sauvignon.
Noa en Bjorn kregen koekjes en mochten kleuren. Prima wijnproeverij!
Net toen we weg wilde gaan kwam er een man ons achterna gesneld met de vraag of we nederlanders zijn... Nou hij ook, hij leefde daar al 51 jaar. Hij was met een nenderlands echtpaar die daar ook al zo'n 50 jaar woonde. Even gebabbeld en toen zijn we zijn doorgereden naar Naracoorte. Daar hebben we een camping gezocht. Deze lijkt wel nieuw! Sanitair zou je zo thuis willen hebben en ook de keuken met allerlei apparatuur en grilplaten is perfect.
Alle campings zijn hier trouwens prima. Compleet ingerichte keukens, soms 'prive' badkamers, badmatjes voor na het douchen worden verstrekt etc.
Stoeltjes in de zon, flesje wijn open, kinders in de speeltuin... Niet slecht toch?

Foto's volgen, misschien vanavond nog...anders

@Sjack, waarom niet joh, kids passen zich zooo makkelijk aan!!!
@ Mc, ik ga zeker eens kijken naar je reisverslag...

• 08 Oktober 2012 - 14:08

Sven:

klinkt als een mooie tocht.. met de gehele family gezellig in de camper. blijven jullie op de retour vlucht weer in Dubai, let me know kunnen we elkaar wellicht nog ff gedagzeggen.. veel plezier

• 08 Oktober 2012 - 15:40

Suzanne:

Onwijs leuk om jullie avonturen te lezen iedere keer! Geniet er lekker van! xxx Suus

• 08 Oktober 2012 - 22:52

Najet:

He Marc, Brechje, Noa en Bjorn

Heb geen kans gehad om jullie een super vakantie te wensen, bij deze alsnog. Vind het zo stoer dat jullie met de kids zo'n reis ondernemen, echt cool en een voorbeeld, het kan dus..... Leuk de dagboekverhalen, leuk geschreven ook, leest lekker.

Bedankt voor de kaart nog en Noa en Bjorn: wat was dat een mooie tekening, heel lief van jullie. Ook Faye was ontroerd door de tekening.....;)

Rij voorzichtig en geniet vooral!

Grt

• 09 Oktober 2012 - 08:28

Sjackelien:

Ja het lijkt mij geweldig, wie weet over een paar jaar. Ik stem alvast voor!
    Veel plezier weer verder!

• 09 Oktober 2012 - 08:51

Hilaire:

Lekker joh, zo met z'n 4-tjes allemaal mooie dingen doen en beleven. Geniet! En ik volg jullie met een prettige belangstelling, word er echt blij van :-)
    (dacht even een berichtje via FB door te geven door dit te "liken", maar dan plaats je de link op je eigen fb-pagina, oeps.

• 09 Oktober 2012 - 21:10

Rina Van Voorst:

Hallo jongens.
    Het is weer helemaal geweldig om het reis verslag te lezen.
    Ik geniet met jullie mee.En wat doen Noa en Bjorn het goed.Echt om trots op te zijn.
    Dikke kus voor allemaal.

• 09 Oktober 2012 - 21:10

Rina Van Voorst:

Hallo jongens.
    Het is weer helemaal geweldig om het reis verslag te lezen.
    Dikke kus voor allemaal.

• 11 Oktober 2012 - 13:31

Cariënne:

Hallo lieve Noa en Bjorn,en natuurlijk papa en mama,

Wij volgen jullie reisverslag op de voet.Wat een belevenis!
    Op ""het strand"" is nu het thema dieren i.v.m,kinderboeken week.
    Je begrijpt het verhaal- Noa en Bjorn zijn bij de kangeroos en de koala beren-, komt regelmatig voorbij.
    Heel veel plezier nog,en lieve groetjes van alle kinderen en team van ""het strand""

• 12 Oktober 2012 - 18:52

Patty Van Grootel:

Bedankt weer voor jullie reisverslag. We lezen het met plezier en de foto's spreken boekdelen. Heel erg leuk en wat een geweldige ervaring, zeker ook voor Noa en Bjorn,echte kanjertjes!

• 12 Oktober 2012 - 18:53

Sorry er ging iets verkeerd.

• 13 Oktober 2012 - 14:28

Fam. Bijlsma:

Ziet er top uit jullie reisverslag. Ga hiermee door dan kunnen wij meegenieten. Groeten uit een regenachtig Heerhugowaard