G'day mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu G'day mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

G'day mate!

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

29 September 2012 | Australië, Sydney

Op Schiphol liepen we een half uurtje vertraging op wegens technisch mankement. Lekker vaag zo'n mededeling, maar goed, de schade bleef met een half uurtje beperkt.
Oh nee toch niet, in Dubai was het zo druk dat we een half uurtje boven het vliegveld mochten cirkelen alvorens de lading in te zetten.
Kids erg verwend door Emirates met tekenboeken en dekens met bijbehorende knuffels.
De buggy's van de kids zouden we pas in Sydney krijgen, gelijk met de bagage. Op Dubai airport staan namelijk overal buggy's binnen handbereik.
Niet voor ons dus, geen enkele lege buggy beschikbaar. Maar ook dat geeft niet want dan kun neemt je kleintjes gewoon op een trolley en oh je bent met kinders nou dan open ik hier een extra rij voor de douane. En zo ben je dan eerder aan de beurt dan Edgar Davids, die natuurlijk wel van de Spa en business-class lanes gebruik mocht maken..
Prima geregeld dus.
Met de pink-womens-taxi naar het hotel.  Daar moesten we met 4 in een tweepersoonsbed?!? Niet dus, andere kamer gevraagd en heerlijk geslapen en ontbeten.
Iedereen helemaal weg van onze 2 blondjes!

Om 10.15 de volgende ochtend vertrokken we voor onze tweede vlucht,die naar Sydney.
Weer kregen de kinders vanalles dekens met knuffels, kleurboekjes, potloden en natuurlijk een rugzakje om alles in te doen.
En als je dan je lunch krijgt krijg je natuurlijk ook een broodtrommel gevuld met snoep daarbij...
Dank Fly Emirates... Geloof dat we voor de terugweg speciaal voor jullie spul een nieuwe koffer aan moeten schaffen.
Bjorn en Noa waren onwijs lief al die 20,5 uur in het vliegtuig.
Bij aankomst in Sydney kwamen er dan ook diverse medepassagiers naar ons toe met mededelingen als 'what a delightfull kids' 'oh how they laugh, marvelous' 'what a great kids u have'  Maar dat wisten wij natuurlijk allemaal al!!

Vanuit de luchthaven snel naar het hotel, waarbij de taxichauffeur, die overigens maar moeilijk Engels sprak, ons meteen af probeerde te zetten. Maar dat lukte dus niet.
Helaas was onze kamer nog niet klaar. Op zich niet raar om 08.00 in de ochtend...
Spullen gestald en naar Circular Quay gelopen. Daar al gelijk prachtig zicht op de Sydney Opera House en de Harbour bridge. Beetje gewandeld, lekker koffie gedronken (zit je natuurlijk meteen naast 2 Nederlanders...) en daarna met de Ferry naar Darling Harbour. Zo langs de Opera House en onder de Harbour bridge door.
Daarna naar ons hotel gelopen, spullen in de kamer en even een middagdutje gedaan. Kinders wilde daarna bijna niet wakker worden maar onder het mom van al je nu even douche krijg je een snoepje lukte dat al een stuk beter.
Hotel ligt perfect in het centrum!!
We zijn nog even naar de Sydney tower gelopen, hebben een klein dansje gedaan bij Everything After die speelde op Pitt Street en zijn daarna gaan eten bij Appetito in The Rock.
Erg lekker! en ook hier weer complimenten voor de kids!
Het zijn ook kanjers! Geen centje pijn onderweg naar Sydneyben nu met slechts een paar uurtjes slaap de hele dag weer vol vrolijkheid.
En nu moe maar voldaan in ons bed. Even wat slapen inhalen en dan maar eens kijken wat dag 2 in Sydney ons gaat brengen.
Noa en Bjorn waren om 3 uur wakker, zou dat dan toch iets van een jetlag zijn? Gelukkig sliepen ze om half vijf weer... En hebben we allemaal heerlijk uitgeslapen!
We zijn met de Ferry naar Manly gegaan,  de scenic tours werden voor een groot gedeelte afgeraden ivm het betere buggy-werk. Dus maar gedeelte gedaan, voetjes in de zee, geluncht op het strand en nog even een flinke speeltuin bezocht.
Terug in het hotel een duik genomen in het zwembad.
Marc en Brechje hebben heerlijk rustig gegeten. Kids sliepen in de buggy...Hmmm die kunnen nog wel een koekje krijgen als ze wakker worden. De kangaroo en de baileys crème brulee smaakte heerlijk!!
Morgen alweer laatste dagje Sydney, Bondi Beach mag natuurlijk niet ontbreken... Waarschijnlijk ook nog iets van een museum en eventueel het aquarium. Genoeg te doen...

• 30 September 2012 - 18:22

Rina Van Voorst:

Hallo jongens.Wat geweldig allemaal wat ik lees.En dat Noa en Bjorn het in het vliegtuig zo goed hebben gedaan, nou petje af hoor.Nog heel veel plezier en liefs van Rina

• 01 Oktober 2012 - 18:44

Patty En Wim Van Grootel:

Hallo jullie 4tjes.
    We wensen jullie een hele fijne vakantie toe.
    Wat goed van Noa en Bjorn, zo jong en zich al zo goed aanpassen aan de vele uren stilzitten tijdens de vluchten en grote tijdsverschillen!
    Geniet er van. Maar dat hoeven we jullie niet te vertellen.
    Warme groet vanuit een koud Hapert.

• 02 Oktober 2012 - 09:01

Sjackeilen:

Gaaf hoor!!, wat een avontuur weer!
    Wat goed dat jullie dit kunnen doen met jullie kinderen, geloof niet dat wij dat zouden kunnen, wij houden het voorlopig bij onze sta-caravan in Roggel, haha.
    Geniet van jullie reis!!!