Sydney, Melbourne & start campingavontuur... - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu Sydney, Melbourne & start campingavontuur... - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

Sydney, Melbourne & start campingavontuur...

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

04 Oktober 2012 | Australië, Apollo Bay

Alweer onze laatste dag in Sydney, time flies!
We hebben lekker ontbeten bij Starbucks... Kids met happy face cookies, maar goed, ze hebben gisteravond ook niets gegeten.
Na het ontbijt richting het Australian History Museum gewandeld.
Erg leuk! Kids ook enorm blij met alles wat ze zagen, dinosaurussen, spinnen, pinguïns, vlinders.  ze mochten opgezette uilen aaien en koala's en kangaroo's. Allerlei geraamtes van mens en dier... Als je zelf ging fietsen fietste er een skelet met je mee... In de aboriginal zaal mochten ze met aboriginal instrumenten muziek maken ( nee geen digeridoo)
Er was zelfs een hele zaal voor kinderen van 0-5. Echt erg leuk. Daar konden ze met een vergrootglas aan de slag of foto's van botten op een lichtbak leggen. De boeken en het vele speelgoed ontbraken ook niet.
Het was haast nog lastig om ze mee buiten te krijgen. Maar toch gelukt en met de bus naar Bondi beach. Heerlijk! Nog even de speeltuin in en weer terug naar het hotel.
In de tram zag Bjorn kleine opa met de shawl...hoe hij daar nou bij komt... het was een hele lange man, met een gele trui om zijn nek (de shawl) maar die zo overduidelijk niet zijn zijn opa was...
Het plan was om nog even naar het aquarium te gaan maar Noa en Bjorn waren inmiddels in diepe slaap gevallen.
Bjorn heeft de hele tijd geslapen, terwijl we met z'n drietjes lekker gingen eten. Noa heeft de bebé chino ontdekt terwijl Marc en Brechje aan de cappuccino zaten.
Nog even een glimp van het Opera House en de Harbour Bridge en jawel hoor, daar werd Bjorn wakker. Duidelijk is dat echt een kind is van zijn moeder want het eerste wat hij zei was, 'ik heb nog niet gegeten' hahaha, op naar de Mc Donalds voor kipnuggets....

De volgende ochtend vroeg op voor de vlucht van Sydney naar Melbourne. Prima vlucht! Service kan wat beter, kinders kregen hun Qantas child fly package toen we geland waren... Onder het mom van beter laat dan nooit.. Haha. Gelukkig hebben Noa en Bjorn zich ook goed vermaakt met naar buiten kijken en met hun eigen stiften en kleurboeken.
In Melbourne met de taxi naar het hotel.
Eerst eens even kijken wat we hier eigenlijk willen doen. Lonely Planet erbij en Brechjes oog viel op pinguïns bij St. Kilda's pier... Hmmm hotel zit op St. Kilda's road...dat moet te doen zijn... Even wat info ingewonnen aan de balie... Jajaja we weten van de pinguïns op Philip Island, maar dat is voor ons net ff uit de richting... Wat zeg je...je weet niet of ze hier in Melbourne te vinden zijn...oh nou we wagen de gok... en daar gingen we.
Het weer is een stuk minder dan in Sydney dus aan zee bij St. Kilda's beach was het vrij fris. Toch lekker terrasje gepikt en tegen zonsondergang de pier op... Voor aan de pier stond vanalles op allerlei borden maar niets over pinguïns. Nou ja, we zien wel, zo was het ook een fijne dag... Maar daar, helemaal achteraan op de pier stond een bord over pinguïns en was er zowaar een soort platform van waar je ze kon zien. En een handjevol diehards die ook de kou trotseerde.
En na een waterrat kwamen ze... de pinguïns, een voor een... en een herrie... en zo schattig!!
Helaas bleek Brechje niet zo goed op de hoogte van nachtfotografie zonder flits (dat is niet goed voor de arme beestjes) dus hebben we slechts 1 foto waar je wat op ziet.
Thomas uit Hongkong die wel wist hoe zijn camera werkte heeft beloofd wat foto's te mailen...
Na de pinguïns was het tijd om op te warmen bij de japanner. Heerlijk gegeten en complimenten voor Noa en Bjorn die zich als ware met-stokjes-eters ontpopte.

De laatste dag in Melbourne werd een city tour. Heel handig is hier de circle tram die gratis een rondje door de stad maakt. We begonnen al met een kennismaking met Joop van de Nieuwedijk uit Amsterdam die 40 jaar geleden zijn baan als zwemcoach verruilde voor die als gymnastiekleraar in Melbourne. Toen hij uitstapte riep Bjorn nog heel amicaal, dag Jopiedepopie.
We begonnen, op aanraden van Joop, bij de Victoria Market, daar wilde we toch al heen maar wij wisten natuurlijk niet dat het niet de hele dag open was. Daarna naar de docklands, een grote speeltuin, chinatown en voor het eten naar de 'Italiaan street'. Waar Bjorn na het eten ook kennis maakte met de bebé chino.
Moe en voldaan naar het hotel.
Morgen begint ons grote camper-avontuur!

Na een rommelige nacht met een zieke Noa begon het camper-avontuur. Noa was ziek van het eten dus gelukkig heeeel snel weer opgeknapt!
Met de taxi naar het camperverhuurbedrijf.
We hadden een camper van Britz gehuurd. Daar aangekomen kregen we een camper van Maui. Zij hebben een nieuwere vloot. Zodra de campers twee jaar oud zijn worden ze doorgeschoven naar Britz.
Daarbij lijkt deze wel wat groter en zitten Noa en Bjorn direct achter ons in plaats van helemaal achterin. Wat sowieso wel makkelijk  is omdat we nu de kinderstoelen kunnen laten zitten...
Mazzel dus!! (Tabitha, heb jij hier wat mee te maken? Zo ja, top geregeld!!! Dank!!)
We moesten een klein uurtje wachten voordat ie klaar was. Geen probleem. Eerst een video kijken over hoe alles werkt. Noa en Bjorn voorzien van appels en een speelhoek!
En toen we bedachten aan de overkant een kop koffie te drinken kregen we een voucher mee voor 4 drankjes en 4 overheerlijke cupcakes!!! Wat een service!!

We zijn naar Torquay gereden. The capital of Australian surfing. Onmiskenbaar met Bells Beach en het ontstaan van Ribcurl en Quicksilver.
Vanuit Torquay naar Anglesea. Daar hebben we een camping gezocht. We wilden eigenlijk wat verder komen vandaag maar te lang in Torquay blijven hangen.
Nu maar eens kijken waar we de komende dagen een stop gaan maken....

Vandaag van Angelesea verder over de Great Ocean Road gereden. Wat een ontzettend mooie route! Mooie ruige kustlijn afgewisseld met schitterende baaitjes. Bij sommige werd volop gesurfd maar wij zochten  een prive strandje voor en lekkere lunch.
Eerste stop was Kenneth River. Daar schijn je goed koala's te kunnen spotten en dat willen wij meemaken.
En jawel hoor, de camper is nog niet geparkeerd of Bjorn zag er al een in de bomen.
Na het spotten van een aantal slapende koala's en een lekkere kop koffie weer verder.
We zijn naar Otway National Parc gereden. Daar zitten schijnbaar veel koala's en kangaroo's.
In het parc een camping gezocht. Echte puur natuur camping!! Met een mooie speeltuin voor het kleine spul.
Zo grappig, camper staat en Noa roept, ik ben naar de speeltuin, doei! En dan die andere kleine er achteraan.
Bjorn moet nog erg wennen aan de camper. Hij vindt het heerlijk... Je kunt naar boven klimmen en dan kom je in een bed enzo. Maar dat de bank ook omgebouwd wordt tot een bed vindt hij nog wat raar. Hij is ook een beetje bang dat iemand onze camper meeneemt of dat de deur niet op slot kan... Het zal vast wel wennen.

Onze camper staat nu midden tussen de met Koala's bewoonde bomen. Erg leuk gezicht. Je ziet ze eten en uitrekken en af en toe een sprong wagen...
Kangaroo's hebben we vandaag slechts 1 geteld.

(oh en verslag komt niet uit Apollo Bay maar waarvandaan wel kent ie niet...)

• 05 Oktober 2012 - 09:00

Tabitha:

Hello!

Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat, ben helemaal jaloers!
    Vwb die camper, heb doorgegeven dat een vriendin van me zou komen met haar gezin en dat ze heel lief voor jullie moesten zijn haha. Wie weet heeft het geholpen maar hopelijk zijn ze altijd zo aardig.
    Super dat de kinderen het ook zo goed doen!
    Heel veel plezier nog, zal vast geen probleem zijn....

Groetjes Tabitha

• 05 Oktober 2012 - 12:03

Cindy:

Hoi Vakantiegangers,

wat een feest daar! en wat ontzettend leuk om via het reisverslag mee te kunnen lezen en ook meebeleven! zo te horen vermaken jullie je opperbest! en wat fijn dat de kids het zo super doen! hebben ze dat van moeders? Begint bij mij ook meteen te kriebelen om met Storm een keer zo'n reis te maken.

Geniet ervan allemaal!!!! ik volg jullie vanuit een koud en regenachtig nederland op de voet!!!!

veel liefs en een kus van Storm voor Noa en Bjorn!

cin

• 05 Oktober 2012 - 22:27

Rina Van Voorst:

tjonge, tjonge.
    wat een schitterend verslag van een prachtige reis voor jong en oud.
    We reizen helemaal met jullie mee.En kijken al weer uit naar het volgende verslag.Nog heel veel plezier
    en veel liefs van Jan en Rina en dikke knuffel voor de Kids.

• 08 Oktober 2012 - 12:55

Patty Van Grootel:

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie uitgebreide reisverslag en een compliment voor de schrijver!
    Leuk om te lezen dat Noa en Bjorn zich zo goed aanpassen en dat jullie er zo van genieten.
    We "reizen" met jullie mee.
    Heel veel plezier en een goeie reis verder.
    Wim en ik kijken uit naar het volgende reisverslag!