HCMC- Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu HCMC- Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

HCMC- Da Lat

Door: Marc en Brechje

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

13 September 2007 | Vietnam, Ðà Lạt

...toch nog maar een stdstourtje door HCMC gedaan. Lopend... Ging stukken beter dan in de ochtend.
De volgende dag met een mini-tourtje naar de tempel van Cao Dai geweest. Dat is van een enorme sekte met verschillende geloven, katholieken, Boedha's etc die allemaal 1 en dezelfde God aanhangen. Moeten verplicht iedere dag bidden in die tempel en dragen rode, blauwe, gele of witte gewaden. Best oke, maar moeten eerlijk zeggen dat we nu wel genoeg tempels gezien hebben. Vervolgens naar Cu Chi waar je het gangenstelsel van de vietcong kon bezichtigen. Je kunt 100 meter door dat gangenstelsel maar je kan er op 3 plekken eerder uit. Er zit niveau verschil in en trapjes en alles. (Voor de toeristen zijn ze wat groter gemaakt.)Ze hadden er ook toiletten in, ziekenhuizen (of wat er voor door ging) etc. Er was ook een heel ingenieus ventilatiesysteem. EN dat was ook wel nodig want ze bleven zo maanden onder de grond. Daarnaast kon je allerlei vallen zien die gezet werden voor de vijand. En natuurlijk schieten met een machinegeweer of zoals wij hebben gedaan met een AK 47. Zo oud als de weg naar de Peel, maar werkt nog steeds!!
Best cool, maar wat een enorme terugslag en een aanslag op die blanke oortjes...

Was een interessante dag en we hebben wel weer geleerd dat groepsreisjes niets voor ons zijn. En maar wachten totdat iedereen bij het busje is op de afgesproken tijd. Hahaha

's Avonds als afscheid van HCMC luxe uit eten geweest. Khaisil, private dining. Nou helemaal private was het niet maar een sjiek restaurant met een enorme vijver middenin (directie was niet aansprakelijk voor ongelukken in die vijver)Erg lekkere voorafje met verschillende soorten springrolls, daarna overheerlijke kreeft in botersaus en als desert een lekker ijsje.

De volgende ochtend met de Open Tour Bus naar Da Lat. Dat ligt op 1500 meter hoogte en is de honeymooncity van Vietnam. Het is hier naar Vietnamees zeggen altijd lente. Temperatuur is aangenaam, maar 's avonds kan een trui geen kwaad. Dus die moeten we nog even kopen, maar qua mode is deze stad 30 jaar achter gebleven.
We werden hier al meteen aangesproken door Rocky en Tan. Twee Easy-riders. Ze wilden weten of ze ons wat van de omgeving konden laten zien. Aangezien we vandaag wilden relaxen en nog niet precies wisten wat we wilden hadden we voor vanmiddag met ze afgesproken.
Dus net hebben we koffie met ze gedronken en gezegd wat onze plannen zijn. We gaan nu met ze een 3-daagse tour doen, met bestemming Nha Trang. Onderweg zien we dan het echte Vietnam, watervallen, jungle, minority-villages, koffi-, thee-, ananas-plantages etc.

De easy-riders zijn motorrijders. Ze nemen touristen mee voor dagtrips of voor 2 weken of 3 dagen, wat je wil. Ze rijden niet hard zodat je genoeg van de omgeving kan zien en je hebt je privegids bij je. Ze zijn je tolk, reisleider en chauffeur. We krijgen een helmpie, ze hebben regenkleding en als het goed is hoeven we alleen maar te zitten en te kijken en om de 30 km van de motor af om de beentjes te strekken of om iets te bezichtingen. Nou wij hebben daar wel zin in.

Vanuit Nha Trang willen we naar een idyllisch eiland voor de kust om daar een paar dagen heerlijk te relaxen.

See you...

Foto's komen later

• 13 September 2007 - 11:42

Vallie:

Nou ik hoop dat dit berichtje wel bij jullie terecht komt want zie net dat ik telkens keurig heb gereageerd maar niets op deze site is terecht gekomen...raar!?
    Jullie tripje brengt alle herinneringen weer bij mij naar boven. Leuk om te horen. Ik ben ook met de EasyRiders op pad geweest en vond dat helemaal super. Pas een beetje op in Na Thrang. Ik ben daar zo snel mogelijk weer weggegaan. Soort Benidorm in Vietnam en ook de enige plek waar je meer rotverhalen hoort over inbraken en muggings. Mui Ne is wel te gek (sailing club is paradijs op aarde) en de eilanden in buurt zijn prima duiken als de zee een tijdje kalm is. Van Na Thrang kun je trouwens met Vietnam Airlines naar het midden van Vietnam vliegen; dat kost maar een paar tientjes en de vlucht is perfect. Scheelt weer reistijd en de trein is dacht ik wat ongunstig.
    Veel plezier!
    Lfs Vallie

• 13 September 2007 - 16:16

Lara:

Hoi Marc en Brech, Stoer met een motor door Vietnam! Wel bij elkaar blijven, he, niet dat Brech ontvoerd wordt....

• 14 September 2007 - 06:33

DE rocky???? Cool!
    Veel plezier op de motor? he, en die weg naar de Peel...hoe oud is die dan?
    Heb nog niets gehoord hier...geen officiele uitslag dan, die zou op mail komen gisteren. Maar wacht rustig af.

• 14 September 2007 - 17:20

Rina:

Ik hoop dat die Easy riders voorzichtig met jullie zijn.Je ziet natuurlijk wel meer van de mensen en de natuur.Ik denk dat ik het ergste heb gehad met mijn knie,gebruik wel pijnstillers.Dikke kus voor beide.

• 15 September 2007 - 11:39

Sjack:

Heey bedankt voor het smsje. Ja vandag jarig en de zon schijnt dus wat wil je nog meer! nou ik weet het wel hoor haha.
    Heb net op mijn gemak jullie verhalen nog een keer zitten lezen op het werk is dat toch niet heel makkelijk. Geweldig!!heb nu ook zin om een reis te gaan maken en ik denk dus dat ik met de kerst mooi ook de koffers ga pakken! Hoest verder in alle gezondheid enzo? Veel plezier!!!
    Groetjes!!

• 16 September 2007 - 15:10

Eveline:

oje nu wil ons koen jullie ook al volgen

• 16 September 2007 - 15:13

Eveline:

ps. heb nu officieel 2 deelnemers!!!

wat zijn ze enthousiast hé
    jullie nog veel plezier, jullie wel...

• 18 September 2007 - 08:24

he, nog geen nieuws....
    Gisteren etentje gehad met Tabitha en Travis. Was erg leuk.

• 20 September 2007 - 07:11

Marieke:

he daar! Eerst CL punten zijn weer binnen. Dus was weer gezellig in de stad gisteren. Hoe gaat het bij jullie? Dacht eens even kijken voor een nieuwe story maar nog niks...jammer...
    Hopelijk horen we snel weer iets, geniet maar lekker!