Shopping en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu Shopping en Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

Shopping en Hanoi

Door: Marc en Brechje

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

25 September 2007 | Vietnam, Hanoi

Hallo hallo,

We zijn nu in Hanoi. Na enorm veel geshopt te hebben in Hoi An. Brechje gedroeg zich al een ware hebberd dus moet nog extra rokjes laten maken en een jurkje, maar goed...
Hoi An is een erg leuk charmant plaatsje. Hebben daar dus lekker geshopt, lekker aan het zwembad gelegen, dagje aan het strand geweest, waar ze echt overheerlijke broodjes verse krab verkochten. En en passant een schitterende Vespa gekocht.

Zondagavond zijn we naar Hanoi gevlogen, waar we nu dus nog zijn. De enige mogelijkheid voor een vlucht voor zondag was business class. Dat hebben we maar gedaan want anders moesten we nog een hele dag in Hoi An blijven en dat had vast weer uitgedraaid op nog meer rokjes.... De vlucht was prima. Wij in onze strandkleding op slippertjes in de businesslounge met al die zakenmannen...en daarna ook nog in het vliegtuig....

In Hanoi werd het in de taxi voor het eerst wat minder. We wilden naar camellia II hotel. Nou volgens ons wist de chauffeur dat niet te vinden want er werd veelvuldig gebeld. Daarna bleek dat hij de straat niet in kon want het was te druk met kinderen met maskers vanwege het full moon childrens festival... En ineens zet hij ons zonder wat te zeggen zomaar bij een ander hotel af. Marc hem natuurlijk minder betalen dan moest. stond ie wel even raar te kijken, maar hij ging toch zonder problemen weg. Wij wilden ook niet in dat hotel blijven dus rugzakken om en lopen maar. Camellia II gevonden mbv een jongen die ook een hotel had. Daar alleen plek op de 4de, zonder ligt...nee dank je. Dus naar Vietfun, dat hotel van die behulpzame jongen. Marc wat afdingen op de kamerprijs (doet hij bij ieder hotel en lukt wonderbaarlijk goed..) en daar zijn we nu.

Maandag een boottrip geboekt voor Halong Bay te bezichtigen. Dat viel niet mee. Gisteren en vandaag is er storm daar dus veel boten zaten al vol voor morgen. Nu hebben we een wat luxere boot met 7 hutten met eigen badkamer en niet naar het toeristische Cat Ba island, maar ver daar vandaan naar Bai Tu Long bay. Dat is veel minder toeristisch dus bevalt ons wel denken we.... We gaan 3 dagen, 2 nachten. Gaan ook kanoen en naar grotten, strandjes etc.
Rest van de dag heeft Marc alleen door moeten brengen. Brechje zwaar misselijk dus die heeft de hele middag in bed gelegen...lang leven satelite tv...

Vandaag naar het mausoleum van Ho Chi Minh geweest. Dat is het gebouw met de beste airco van het land dat moet ook wel. Die man ligt al vanaf 1975 gebaselmd en wel zichtbaar in een glazen kist. Eens paar jaar wordt hij in Rusland bijgewerkt. Heel apart gezicht. Als je daarheen gaat moeten tas en camera ingeleverd worden, je mag niet praten, moet netjes gekleed en je handen moeten uit je zakken anders trekken ze die eruit (he Marc..).

Morgen vroeg op om naar de boot te gaan en als het goed is komen we vrijdag hier weer terug en dan gaan we de dag erna alweer naar huis...

• 25 September 2007 - 14:17

Monique:

Wat hebben jullie het goed zeg. We zijn in NZ ook gaan kanoen naar strandjes en eilanden, maar dat viel nog vies tegen. Glukkig waaide het hard en konden we een zeil opzetten zodat we een stuk niet hoefden te peddelen. Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen.

• 25 September 2007 - 16:47

Lara:

Whoe sexy, Marc in pak... en dan op dat brommertje zeker meiden spotten! Leuk ding, trouwens. Dikke X

• 26 September 2007 - 01:30

Marc En Brechje:

Zijn aan het wachten op het busje om ons naar Halong City te brengen waar de boot gaat.... Worden net gebeld. Politie beslist om 12.00 uur of we de baai in mogen of niet. Wellicht nog te stormachtig. Als het niet mag worden we in een 5* hotel gepropt en gaan we morgen varen voor 2 dagen 1 nacht.
    Nog geprobeerd om als we vandaag niet varen geld terug te krijgen....Hahaha wat een lachertje. Krijgen 10 dollar terug dan...
    Hebben weinig keus dus doen dat maar dan... Hopen wel dat de storm gaat liggen...zoveel luxe als 5* zijn wij niet gewend. Doe ons maar liever op die boot.

• 26 September 2007 - 06:49

Marieke:

wat gaat het snel zeg! is al weer bijna voorbij. Wel heel leuk allemaal!
    Heb je mijn laatste sms nog gehad? het is allemaal rond, heb gisteren mijn handtekening gezet! Dus binnen niet al te lange tijd kunnen we onze koffie (+43 (niet verplicht)+ slagroom (optioneel) weer hervatten.

• 26 September 2007 - 18:04

Sjack:

Die rokjes kan je daar laten hoor, het is goed koud hier.
    Bijna alweer naar huis wat is de tijd gevlogen. IK krijg dinsdag de sleutel van mijn appartement kan ik eindelijk aan de gang heb er veel zin in. En jullie volgende week ook al de sleutel toch. Marleen en Nicky hebben vandaag hun huis verkocht en een ander huis in Gestel gekocht ja het gaat voortaan zo snel. Geniet er nog maar even van. Vroeg opstaan en heel laat naar bed.
    Tot snel!!!!!!!!!

• 27 September 2007 - 15:41

Rina:

Wat fijn dat jullie toch nog twee dagen op de boot kunnen door brengen.Ja dan zit het er weer op,volgens de berichten hebben jullie het super gehad.Maar ook super om jullie Zondag weer te zien.