Storm in Ha long Bay... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu Storm in Ha long Bay... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Marc en Brechje - WaarBenJij.nu

Storm in Ha long Bay...

Door: Marc en Brechje

Blijf op de hoogte en volg Marc en Brechje

28 September 2007 | Vietnam, Hanoi

...nadat we in een busje waren geladen met 2 spanjaarden en een ier (die een nichtje in Nuenen heeft wonen...hoe toevallig) vertrokken we vol goede moed naar Ha Long City.
Daar aangekomen bleek dat we geen vergunning kregen om te varen. Wij balen want het regende dan wel en het was nogal grijs maar echt wind was er nu ook weer niet.
Onze gids nog beloven dat we wellicht om 16.00 uur nog konden vertrekken maar nadat we waren ingecheckt in een hotel wisten wij al wel dat we niet meer om 16.00 uur weg gingen.

Wij dan maar het stadje in. Zoals de Lonely Planet al voorspelde, dat was helemaal niets!!!

De volgende ochtend moesten we om half 8 klaarstaan voor de evt boottrip. We hadden geluk. We hadden een vergunning voor overnachten op de boot. Onze 3 daagse trip werd nu helaas een 2 daagse, maar beter dan niets.

Verteld die man ons doodleuk dat de spanjaarden en de ier om 8 uur gingen varen voor een dagtrip...wij moesten tot 12.00 uur wachten. Marc schoot echt enorm in de lach en de gids werd enigszins zenuwachtig van die reactie. Gelukkig begreep hij al snel dat we dat niet deden. Dus wij mee op hun dagtrip en om 12.00 onze reisgenoten omgeruild voor nieuwe reisgenoten (met enorm grappige australiers..) voor een 2 daagse trip. Dat betekende wel 2x op 1 dag de haven.. (we gaan straks nog even klagen bij het bookingskantoortje..)

Maar goed, we waren dan wel boos over de hele organisatie van start van de trip (niet de storm want dat heeft niemand in de hand maar dat we dus nog 4 uur moesten hangen), maar we gingen het natuurlijk niet laten verpesten!!!
Naar de haven voor de eerste keer. We deden nog erg lacherig over het verhaal dat er 24 boten waren gezonken tijdens de storm want het waaide harder dan de dag ervoor, maar toen we in de haven kwamen zagen we inderdaad diverse boten op z'n kop of kant...
(later bleek dat het toch best heftig was geweest iets van 72 km per uur)

Onze boot was prima. Onze hut klein maar met badkamer en airco dus niets te klagen. Het eten was echt voortreffelijk...verse krab, scampi's, inktvis, alles even heerlijk. En zeker niet te weinig, ze bleven maar aandragen.

Ha Long bay is echt superrrr mooi!!!!
Ze zeggen dat het is ontstaand doordat ze een draak hebben verjaagd en door zijn sprong zijn dalen en bergen ontstaan en die dalen zijn daarna gevuld met water. Het is echt onvoorstelbaar hoe je daar op open zee tussen allerlei rotspartijen doorvaart.
We hebben nog lekker gezommen bij een zandstrandje, we zijn grotten ingeweest en hebben heerlijk relaxed op het zondek gelegen om de omgeving te bekijken.
We zijn blij dat de storm op tijd is gaan liggen zodat we toch nog 2 dagen konden genieten op de boot!

Nu helaas alweer de laatste avond. Morgenavond vliegen we terug... snik

Marie; trots op je goed gedaan!!
Sjack; komen snel kijken!!!

• 28 September 2007 - 09:36

Sjackelien:

Wauw die foto's!!! Flinke storm gelukkig zat je toen niet op zee!
    Nou heb weer genoten van jullie verhalen en foto's een hele fijne terugreis geniet nog van jullie laatste avond.
    En ik kom ook snel bij jullie kijken!!!!

• 29 September 2007 - 12:24

Eveline:

Ongelooflijk mooi daar en erg leuk om te lezen. Wie van jullie twee heeft dat writers-talent ?
    Ze zijn allemaal "inn".
    Dus Brechtje, als je uitgerust bent van de reis misschien eens plannen gaan maken ?

Goede reis terug!

tot gauw